dinsdag 14 januari 2014

‘Customer Excellence is het op efficiënte wijze realiseren van klantbehoeften’



Uitgangspunten Customer Excellence:


We gaan uit van outside-in gedachtengoed, vanuit buiten naar binnen. Bedrijven zijn er bij de gratie van klanten.
  • De klant is het vertrekpunt
  • In het begin de dubbele loop (aanvraag en afstemming) en ook aan het einde (product/service en feedback). Dit geeft de dubbele look feedback aan.
  • Niet meer command & control maar collaborate.
  • Het gaat om het voorspelbaar realiseren
  • Operational excellence is de operatie op een zo efficiënt mogelijke manier inrichten. Customer excellence gaat een stap verder waarin je het gehele speelveld meeneemt: de stem van de klant en de behoefte, maar ook de feedback van het leveren.
  • Het verschil met operational excellence en customer excellence is dat je bij customer excellence ook daadwerkelijk de stem van de klant naar binnen haalt (in verband met de dubbele look feedback middels dubbel loop feedback.
  • Customer excellence is de combinatie van customer intimacy en operational excellence. De balans wordt bepaald door de organisatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten